Popis :
Nástavec nýtovací na vrtačku, pro nýtovací matice,
*****
Technické údaje :
Délka : ?? mm
Pro matice M3 , M4 , M5 , M6 , M8
Pro matice : AL , CU , FE/ZN , NEREZ
Obsahuje : nýtovací trny - 5 ks
*****
INFO :
max. pracovní otáčky 120min-1 (optimální 10-30min-1)
upnutí do vrtačky - skrze šestihran 1/4" (6,4mm)
k práci je možno použít elektrické nebo aku nářadí s min. požadovaným kroutícím momentem v rozmezí od 1,5Nm do 17Nm (dle velikosti a materiálu použitého nýtu)
adaptér nelze používat s jakýmkoliv typem rázového (impact) elektrického, aku nebo pneumatického nářadí a také nesmí být používán společně s funkcí příklepu
*****
náhradní nýtovací trny : 4770655-4770659
*****
pomocí nýtovací matice v zanýtovaném spoji vytvoříte neporušený závit, na který můžete snadno připevňovat další komponenty
nýtovací trny z CrMoV oceli pro uvedené velikosti nýtovacích matic jsou součástí balení
díky délce jen 200mm je možno s kleštěmi pracovat i ve stísněných podmínkác
***
Unikátní nýtovací kleště Fortum obsahují množství konstrukčních patentů. Díky pákovým převodům se minimalizuje potřebná síla uživatele. S minimálním úsilím tak vytvoříte pevné odolné spoje, které nahradí šrouby, vruty, obyčejné nýty, pájení a svařování. Čelisti pro uvedené velikosti nýtovacích matic jsou součástí balení. Pomocí nýtovací matice v zanýtovaném spoji vytvoříte neporušený závit, na který můžete snadno připevňovat další komponenty.
***
Pomocí nýtovací matice v zanýtovaném spoji vytvoříte neporušený závit, na který můžete snadno připevňovat další komponenty.
Postup nýtování matice do plechového otvoru:
1) vyvrtat vhodný otvor - průměr a síla plechu je uveden na sáčku s nýt.maticemi.
2) rozevřít ramena kleští a na trn našroubovat nýt. matici (límcem ke kleštím)
3) matici na trnu navléct do otvoru, kolmo přitlačit a stisknout ramena kleští.
4) následně ramena rozevřít a pomocí kolečka, kterým otáčíte do prava, zašroubovat trn.
5) opakovaně zmáčknout ramena kleští, dokud nedojde k pevnému zamáčknutí matice.
6) rozevřít ramena a otáčením kolečka do leva vyšroubovat trn z matice.
Pomocí zkrácení, prodloužení válcové části kleští je v malé rozsahu možno měnit převod/ovládací sílu.
Při nýtování matic je nutno domačkávat matice s citem - hrozí vytržení závitu z matice, případně utržení závitové části trnu nebo poškození pákového mechanismu kleští.
Všeobecně - při nýtování je potřeba myslet na to, že nesmí dojít k přetažení silového mechanismu kleští = toto se může stát ve chvíli, kdy je matice již kompletně nanýtována = dále již nenýtovat!
Pokud nýtujete matice na místě, kde není možné ověřit zda je matice již kompletně nanýtována, případně pokud začínáte a nemáte ještě cit , pak doporučujeme nejdříve vyzkoušet, jaká síla je potřebná k dotažení matice, případně na kolik stažení kleští dojde ke kompletnímu nanýtování matice na kousku plechu.
*****